donderdag 8 september 2011

oogsttijd

Zo dat is klaar; alles wat nu nog ingemaakt, ingelegd of ingevroren kon worden is gedaan.
Behalve de zuurkool; dat wordt een project voor het weekend.
Er staan nl. hele dikke platte duitse kolen in de tuin die, denk ik, ruim 3 tot 4 kg. per stuk wegen!
In de kelder staat nu; aarbeienjam, rode kool met rozijnen, komkommer zoet/zuur, courgette zoet/zuur, aardappelen, uien en sjalotten.
En de vriezer ligt vol met sperziebonen, snijbonen, tuinbonen en rode bietjes.
Laat de winter maar komen!
 Al sneeuwen we in; we hebben voldoende voorraad.

2 opmerkingen:

  1. Fantastisch! wat een oogst. Bij ons staan de potjes jam in alle kleuren ook al op de kelderplanken en zijn de bietjes en boontjes ingevroren. Ik hou mijn hart vast voor de boerenkool want de konijnen hebben ons gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi dat ik weet dat er voldoende bij jullie in de kelder staat ,mocht ik wat krap omkomen ,wip ik wel even door het kelderraampje Rinie

    BeantwoordenVerwijderen